Przyczyny porzucania koszyka z zakupami

Znasz podstawowe przyczyny porzucania przez klientów koszyka zakupami. Są nimi: zbyt skomplikowany proces zamówień, wymuszone tworzenie konta w celu złożenia zamówienia oraz nieoczekiwane dodatkowe koszty. Jednak nie tylko to zniechęca klientów do finalizowania transakcji. Podpowiadamy, na jakie aspekty możesz jeszcze zwrócić uwagę:

Zbyt wysoki koszt wysyłki
Nawet, jeśli klient jest zdeterminowany, aby coś kupić, może zrezygnować z zakupów, jeśli koszty wysyłki są zbyt wysokie. To kolejny powód, aby wyświetlić wszystkie koszty wysyłki na jednej stronie przed procesem finalizacji transakcji. Jeśli to możliwe, zaoferuj bezpłatną wysyłkę. Może zwiększyć zamówienia nawet o 90% ! Jeśli nie możesz zaoferować jej przez cały czas, spróbuj zapewnić bezpłatny tydzień wysyłki w szczycie sezonu. 

Za drogi produkt
Według statystyk poważną przyczyną porzucenia koszyka może być korzystniejsza cena oferowana przez konkurencyjny sklep. Kupujący online szukają najniższych cen. Więc jeśli twoje ceny nie są konkurencyjne, kupią gdzie indziej i prawdopodobnie nie wrócą do twojego sklepu. Nie musisz oczywiście od razu obniżać wszystkich swoich cen, ale warto brać pod uwagę działania konkurencji. Zbadaj rynek i dowiedz się, co oferują inni sprzedawcy. Jeśli nie możesz zaoferować najniższych cen, wypróbuj program lojalnościowy z systemem punktów lub specjalnymi rabatami.

Cena wskazana w walucie obcej
Jeśli akceptujesz zamówienia międzynarodowe, podaj opcje płatności w lokalnej walucie klienta lub zapewnij możliwość wyboru waluty z listy. Kupujący z innych krajów nie powinni się zastanawiać, jaki jest kurs wymiany i ile zapłacą. Chodzi o zaoszczędzenie ich czasu. Wybierz bramkę płatności i metody płatności, które umożliwiają sprzedaż z użyciem najczęściej używanych walut.

Ograniczone opcje płatności
Jeśli klient, który przeszedł przez prawie cały proces zamówienia na końcu dowiaduje się, że nie może zapłacić za towar w sposób, w jaki chce, prawdopodobnie kliknie przycisk „zamknij to”. Wielu kupujących online porzuca koszyki z zakupami, ponieważ preferowana przez nich opcja płatności nie była oferowana. Ludzie lubią wybierać i mają swoje oczekiwania, jeśli chodzi o płatności. Do najpopularniejszych metod płatności należą szybkie płatności online oraz płatności kartą. Jednak musisz pamiętać również o innych sposobach płatności, które stają się coraz bardziej popularne np. płatnościach mobilnych. Lista dostępnych metod płatności jest tak duża, że nie jesteś w stanie zaoferować klientom ich wszystkich. Nie zawężaj jednak wyboru do jednego czy dwóch sposobów. 

Autor