E-sklep i publikacje na firmowych portalach

Dzisiaj już nikt nie wyobraża sobie rzeczywistości bez mediów społecznościowych. Od kiedy w sieci pojawiły się pierwsze profile we wspomnianych mediach zmienił się również zasięg działania sklepów internetowych. Za pośrednictwem portali społecznościowych e-sklepy mogą łączyć klienta, zarówno tego potencjalnego, jak i pozyskanego, z daną firmą, tworząc w ten sposób kolejną, obok telefonu czy maila, ścieżkę komunikacji.

Wbrew pozorom prowadzenie firmowego portalu społecznościowego wcale nie jest takie proste. Uświadomić może nam to fakt, że powstają specjalne stanowiska pracy, związane z socialmediowym managementem, tak samo jak kierunki na marketingowych uczelniach. Co więcej rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy potrafią sprawnie poruszać się w obrębie serwisów społecznościowych.

Przydatne statystyki
Ostatnie badania pokazują, że Twitter ma w ciągu miesiąca 284 miliony aktywnych użytkowników, Instagram 300 milionów, a Facebook 1,35 miliardów. Aż 74% pełnoletnich, czyli po 18 roku życia, użytkowników Internetu korzysta z sieci społecznościowych. Oznacza to, że potęga, a w tym potęga marketingowa, mediów socjalnych, raczej nie ulegnie szybkiemu zaniechaniu. Według analiz będzie zupełnie odwrotnie. Tak więc perspektywy i potencjał rosną mediów społecznościowych jako narzędzi marketingowych wciąż rośnie.

Skuteczne promowanie marki
Niestety do sociali trzeba mieć rękę. Nie każdy potrafi wyczuć indywidualizm poszczególnych kanałów, umieć tak prowadzić komunikację, by była ona skuteczna. Zatem osoba zajmująca się profesjonalnie mediami społecznościowymi powinna umieć sprzedać towar, używać storytellingu oraz gasić pożary. Minęły już czasy, kiedy tablice na Facebooku, były tylko zwykłymi ofertami reklamowymi. Inspiracja i motywacja bardzo dobrze nakręcają sprzedaż. Chodzi o to, aby wywołać w tej osobie, która przegląda dany kanał, wyraźną i mocną potrzebę. Służyć ma temu cały kanał, wall, feed, które powinny być estetyczne, przyjemne dla oka oraz przejrzyste. Równie istotny jest znany już fakt, że klienci, którzy wybierają social media do komunikowania się z danym brandem, nie chcą czekać na rozwiązanie danego problemu dłużej niż 72 godziny.

Autor