Ścieżka zakupowa klienta w e-sklepie

Ostatnio przeprowadzone badania wyraźnie pokazują, że tylko trzech na stu odwiedzających e-sklep dokonuje zakupu. Aż 70% potencjalnych klientów, którzy dodali produkt do koszyka, porzuca go, opuszczając serwis bez złożenia finalnego zamówienia. Przedstawiamy więc skuteczne działania na kolejnych etapach ścieżki zakupowej, które służą przemianie odwiedzających e-sklep w lojalnego klienta.

Każdy sprzedawca internetowych chciałby widzieć momentalne efekty sprzedaży. Nie każdy jednak kto trafia na stronę danego e-sklepu jest gotowy do dokonania zakupu. Eksperci zalecają firmom tzw. strategię Full Funnel, czyli równomierne wspieranie. Chodzi tu o stymulowanie wszystkich faz procesu zakupowego, a nie tylko skupianie się na etapie tuż przed dokonaniem zakupu.

Świadomość marki sklepu
Firma może oferować wysoką jakość obsługi, szybką dostawę oraz świetny towar, ale żeby klienci to docenili, muszą najpierw się o niej dowiedzieć. Zdaniem ekspertów liczba e-sklepów w Polsce stale rośnie. Jak zatem przy stale rosnącej konkurencji przyciągnąć klientów? Oczywiście trzeba przeprowadzić kampanię reklamową. Pamiętaj jednak, że najważniejsze jest to, w jaki sposób wydamy pieniądze. Dzisiaj warto postawić na kreatywną kampanię, która pozwoli przebić się na rynku.

Detale mają znaczenie
Warto wziąć sobie do serca stare przysłowie mówiące, że diabeł tkwi w szczegółach. Badania np. wskazują, że aż 57% konsumentów opuści stronę, jeśli ta ładuje się dłużej niż trzy sekundy. Co więcej, opinie innych użytkowników o sklepie mają duże znaczenie przy ocenie jego wiarygodności a dostępność różnych form e-płatności potrafi przyciągnąć klienta. Pamiętajmy, że szansę na zrobienie dobrego wrażenie na e-kliencie mamy zazwyczaj tylko raz. Zatem jeżeli już uda nam się przyciągnąć internautę do naszej witryny, zróbmy wszystko, aby jak najdłużej na niej pozostał i zrealizował zakup. Każdy aspekt działania e-biznesu ma znaczenie i dlatego nasza strona powinna działać bez zarzutu ułatwiając intuicyjne poruszanie się po niej.

Analiza klienta
Eksperci radzą, aby regularnie analizować zachowania konsumenta na stronie na podstawie narzędzi np. Google Analytics. W przypadku osób będących już klientami sklepu, warto przeanalizować także dane z CRM. Na tej podstawie można budować scenariusze reklamowe dopasowane do potrzeb danego konsumenta.

Autor