Przeniesienie e-sklepu na nową platformę a stali klienci

Migracja e-sklepu to duże wyzwanie zarówno dla zewnętrznej firmy IT realizującej projekt, jak i wewnętrznego działu e-commerce odpowiedzialnego za sprawne funkcjonowanie danego sklepu internetowego. Jeśli prace zostaną źle przeprowadzone cały proces może zakończyć się poważnymi problemami. Należy zaznaczyć, że może dojść do poważnych strat finansowych właścicieli. W naszym artykule wyjaśniamy krótko co należy zrobić, aby uniknąć typowych problemów i zakończyć proces sukcesem.

Należy wziąć pod uwagę fakt, że wdrożenie nowego systemu e-commerce to wieloetapowy proces, na który składają się także działania obejmujące SEO, kampanie AdWords i analitykę webową. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak krok po kroku przeprowadzić migrację.

Zarządzaj projektem
Przede wszystkim opracuj specyfikację zakresu wdrożenia i przygotuj szczegółowy harmonogram prac. Następnie określ kluczowe funkcje, które system musi spełniać. Pamiętaj o tym, aby unikać efektu wodospadu, czyli za dużej ilość funkcji dodatkowych wydłużających cały projekt. Na koniec wybierz kompetentny zespół i lidera projektu.

Przedwdrożeniowa analiza i migracja
Ten krok musi być przeprowadzany bardzo dokładnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy. Musisz zadbać o dokumentację niestandardowych funkcji i rozwiązań, jeżeli zlecasz zmiany w swoim e-sklepie. Musisz również pamiętać o migracji adresów klientów, katalogu produktów, historii zamówień oraz subskrybentów i list newslettera.

SEO w roli głównej
Powinieneś dokładnie zbierać dane przed migracją. Musisz zadbać też o automatyczne i ręczne mapowanie oraz przekierowania adresów URL. Pamiętaj też o przeprowadzaniu dokładnej analizy powdrożeniowej na nowej wersji serwisu.

Testy systemowe
Ważne jest, aby zaplanować migrację systemu na okres, w którym dany e-sklep ma najmniejszy ruch. Przed uruchomieniem nowego systemu trzeba koniecznie przeprowadzić czas na testy wewnętrzne funkcjonalności.

Na koniec Google Analytics
Zaplanuj działania w kampaniach na koncie Google Adwords/GMS oraz zadbaj o kody śledzenia Google Analytics. Teraz możesz zająć się tagami i kodami remarketingiowymi.

Autor