Budowanie zaufania do e-sklepów

Ostatnio sporządzone raporty wskazują, że aż 40% kupujących w sklepach internetowych obawia się, że otrzyma towar nie spełniający ich oczekiwań. Wątpliwości dotyczą tego, że zamówiony produkt będzie wybrakowany, złej jakości lub nieoryginalny. Co więcej, aż 27% konsumentów obawia się, że towar w ogóle do nich nie dotrze. Istnienie takich przeświadczeń sprawia, że klienci nie skorzystają z usług e-sklepu. Podpowiadamy co zrobić aby skutecznie zbudować zaufanie klienta.

Każdy e-przedsiębiorca powinien wiedzieć, że budowanie wiarygodności e-sklepu to również tworzenie wizerunku marki. Przede wszystkim zadbaj o wygląd strony sklepu internetowego, która jest jego wizytówką. Niestety nawet najlepsze ceny i profesjonalna obsługa nie przełożą się na dużą sprzedaż i satysfakcję konsumentów, jeśli strona internetowa będzie przestarzała i trudna w obsłudze. Warto więc być na bieżąco z trendami w budowie stron internetowych i dostosowywać się do zmian.

Dobry kontakt
Budując zaufanie klientów do sklepu internetowego nie można zapomnieć o nawiązywaniu z nimi relacji. Jeśli nasza strona nie jest rozpoznawalna i nie ma jeszcze mocnej marki,  należy pokazać wyraźnie klientom, że mogą nam ufać. Dlatego tak ważne jest udostępnienie konsumentowi jak najwięcej kanałów komunikacji z obsługą e-sklepu. Wykwalifikowany personel odpowiedzialny za obsługę klienta powinien wyczerpująco i uprzejmie odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości klientów. Ponadto na stronie e-sklepu w widocznym miejscu należy umieścić adres e-mail, numer telefonu do osób odpowiedzialnych za obsługę klientów, a także adres siedziby sklepu. Będzie to sygnał dla potencjalnego klienta poświadczający, że nasz sklep istnieje, można się z nim skontaktować i niczego nie ukrywa.

Przejrzystość transakcji
Bardzo często newralgicznym momentem robienia zakupów online jest zapłata za wybrane produkty. Wtedy właśnie konsumenci najczęściej porzucają swój koszyk. Najczęstszym powodem takiego działania jest skomplikowana ścieżka płatności. Właśnie dlatego należy zadbać o to, aby na ostatnim etapie wizyty użytkownika w sklepie wszystko było dla niego transparentne. Klient e-sklepu powinien mieć pełną informację o wszelkich kosztach i czasie dostawy, ale warto również zaproponować mu wiele różnych metod płatności i wysyłki. Dzięki temu będzie mógł wybrać najbardziej odpowiadającą mu opcję zapłaty i dostawy, co z pewnością doceni.

Autor