Jak sprzedawca może zwiększyć bezpieczeństwo płatności?

Handel elektroniczny rośnie z każdym rokiem i nie ma oznak, że ten wzrost w najbliższym czasie zacznie zwalniać. Wykorzystaj ten potencjał rozwoju firmy, umożliwiając klientom kupowanie towarów lub usług online. Jednocześnie musisz zdawać sobie sprawę z nowych problemów związanych z bezpieczeństwem i ryzykiem w prowadzeniu działalności online. Bezpieczeństwo powinno być zawsze priorytetem przy sprzedaży online. Klienci coraz bardziej obawiają się naruszeń bezpieczeństwa danych i szybko przestają kupować od firm, które nie budzą ich zaufania. Tworząc sklep internetowy, rozważ te dwa główne środki bezpieczeństwa:

Współpraca z zaufanym dostawca płatności
Wybór odpowiedniego dostawcy płatności jest pierwszym krokiem do bezpiecznych płatności internetowych dla Ciebie i Twoich klientów. Zdecyduj się na operatora płatności, który stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu i ma duże doświadczenie w pomaganiu sprzedawcom w przestrzeganiu standardów bezpieczeństwa danych kart płatniczych (PCI DSS). PCI DSS to ważny zbiór wytycznych, które mają zastosowanie do każdego podmiotu - od sprzedawcy, poprzez dostawcę płatności, po banki- odbierające, przesyłające lub przechowującego poufne dane kart. Współpracując z renomowanym dostawcom płatności, możesz spać spokojnie. Wszelkie wrażliwe dane Twoje i Twoich klientów będą całkowicie bezpieczne. 

Doświadczony partner oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie spełniania i utrzymywania zgodności ze standardem PCI poprzez kontrolę podatności oszustwa internetowe, programy szkoleniowe i wsparcie klienta. Osiągnięcie i utrzymanie zgodności z PCI wymaga dużo pracy, dlatego ważne jest, aby mieć partnera, który doskonale zna wszelkie tajniki zabezpieczeń płatności. Jednym z takich dostawców jest z pewnością Dotpay, który od lat działa na naszym rynku.

Uważaj na podejrzane działania związane z zakupami
Jako sprzedawca internetowy powinieneś zdawać sobie sprawę z różnych rodzajów podejrzanych działań, które noszą znamiona potencjalnych oszustw. Na przykład, powinieneś być czujny, jeśli Twój sklep internetowy otrzymuje kilka zamówień z jednego adresu IP, ale z użyciem kilku różnych kart kredytowych. Może to wskazywać, że jeden oszust używa wielu skradzionych kart kredytowych do robienia zakupów w Twojej firmie.

Niezwykle duże zamówienia - zwłaszcza, gdy zamawiający żąda wysyłki następnego dnia - powinny również spowodować zapalenie się czerwonego światełka w Twojej głowie. Tak duży zakup z żądaniem natychmiastowej wysyłki, może oznaczać, że kupujący chce odebrać zamówienie tak szybko, jak to możliwe, zanim kradzież karty zostanie wykryta. Jednak samo takie działanie nie identyfikuje ostatecznie transakcji, jako oszustwa. Użyj dodatkowych narzędzi, aby ustalić, czy taka transakcja jest uzasadniona. Kolejną oznaką potencjalnego oszustwa jest adres e-mail klienta, który jest jedynie ciągiem cyfr i liter. Prawdziwi klienci znacznie częściej używają adresów zawierających prawdziwe imiona, nazwiska lub określone słowa.

Autor