Omnichannel na polskim e-rynku

Rozwijający się dynamicznie rynek e-commerce sprawia, że e-przedsiębiorcy muszą sięgać po coraz bardziej konkurencyjne i nowatorskie rozwiązania. Niełatwo jest bowiem przekonać do siebie wymagających i świadomych klientów. Wraz z rozwojem handlu w Internecie konsumenci również częściej korzystają z proponowanych im możliwości.

E-klep nie powinny bać się wielokanałowości, ponieważ nie jest rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla wielkich sieci handlowych. Należy podkreślić, że odpowiednie wykorzystanie różnych kanałów kontaktu i sprzedaży, przy wsparciu narzędziami do automatyzacji marketingu może przyczyni
się do znacznego zwiększenia przychodów z e-sprzedaży.

Czym jest omnichannel?
Przez wielokanałowość nie należy rozumieć tylko równoległej sprzedaży produktów w sklepie stacjonarnym i w Internecie. W dobie prężnie rozwijającego się e-handlu oraz nowych technologii wraz z portalami społecznościowymi, dróg dotarcia do klienta jest znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu.

Stacjonarna i internetowa sprzedaż
Eksperci wskazują, że jednoczesne posiadanie sklepu stacjonarnego i internetowego może być bardzo dochodowym rozwiązaniem dla sprzedawców. Z drugiej strony rozwiązanie takie może oznaczać również dużą wygodę dla konsumentów. Dzięki takiemu połączeniu klienci danego sklepu będą mogli sami zdecydować, z jakich kanałów chcą skorzystać przy poszczególnych etapach swojego zakupu. Na przykład konsumenci mogą zamówić produkt przez Internet i odebrać go w pobliskim sklepie, gdzie również mogą za niego zapłacić gotówką, co jest istotne o tyle, że wciąż istnieją użytkownicy preferujący płatność gotówkową.

Social media
Polacy posiadający konta w sieciach społecznościowych stanowią ogromny potencjał dla sklepów internetowych. Statystyczny Polak spędza na mediach społecznościowych średnio 1,5 godziny dziennie, jest to więc świetna okazja dla e-sklepów do dotarcia do potencjalnych klientów. Obecnie większość polskich sprzedawców korzysta z tego potencjału i posiada swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Oczywiście spośród platform social media największą popularnością wśród Polaków wciąż cieszy się Facebook – aż 83% polskich sprzedawców jest obecnych na tym portalu.

Autor