Zalety wielokanałowości

Omnichannel jest rozwiązaniem, które coraz częściej wprowadzają wielkie sieci handlowe, nie znaczy to jednak, że nie może być stosowane z powodzeniem w mniejszych e-sklepach. Każdemu zainteresowanemu e-przedsiębiorcy pomogą narzędzia automatyzacji marketingu. Dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży aż o 25%!

Omnichannel to sposób prowadzenia biznesu integrujący nie tylko wszystkie kanały kontaktu klienta z firmą, ale również te odpowiedzialne za sprzedaż. Obecnie problemem e-sklepów jest to, że tylko 3% osób dodających produkty do koszyka, finalizuje. Powodem takiego zachowania klienta jest zazwyczaj nieprzystosowanie sklepu do potrzeb dzisiejszego kupującego. Eksperci wskazują, że dobrą drogą do budowania satysfakcji klienta jest tzw. user experience, czyli sposób projektowania stron i aplikacji tak, aby były funkcjonalne, atrakcyjne i proste w obsłudze dla każdego użytkownika. Warto podkreślić, że przekłada się to na ogólne wrażenie jakie wynosi e-klient podczas przeglądania strony e-sklepu, a więc i na sprzedaż.
 
Mobilny klient
Podstawą we wprowadzaniu wielokanałowości w sklepie online jest dostosowanie kanałów wykorzystujących Internet do obsługi przez urządzenia mobilne. Aby to osiągnąć, trzeba zastosować technologię responsywną (RWD) lub stworzyć specjalną aplikację e-sklepu. Warto to zrobić, ponieważ obecnie smartfon do celów zakupowych wykorzystuje już 37% klientów sklepów internetowych i liczba ta regularnie rośnie.

Zadbaj o wygodę konsumenta
Pamiętaj, że każdy użytkownik musi mieć możliwość wyboru tego kanału kontaktu, który najbardziej mu odpowiada. Sprowadza się to do tego, że e-przedsiębiorca powinien zapewnić konsumentowi możliwość skorzystania zarówno ze strony internetowej, jak i poczty elektronicznej, infolinii, aplikacji na urządzenia mobilne oraz mediów społecznościowych.
 
Wprowadzanie wielokanałowości
Podstawą każdej e-działalności jest przede wszystkim spójność oferty i informacji o produktach we wszystkich kanałach, zarówno sprzedaży, jak i obsługi klienta. Cena produktu i jego opis koniecznie muszą być takie same w każdym medium, z którego korzysta e-sklep. Tak samo jest z informacjami o samym sklepie, jego identyfikacji wizualnej oraz wizerunku. Równie istotne jest zadbanie o to, aby przechodzenie między kanałami było proste i intuicyjne. 

Autor