5 zalet systemów IVR

IVR, czyli Interactive Voice Response, to technologia, która po prostu automatyzuje interakcje z klientami. IVR opiera się na nagranym lub wygenerowanym dźwięku, który pomaga i kieruje klientów automatycznie, bez aktywnego operatora. W ramach interakcji klienci mogą komunikować się za pomocą klawiatury lub rozpoznawania mowy. Wykorzystanie tej technologii staje się coraz bardziej popularne, ponieważ wiele firm zaczyna dostrzegać możliwości i zalety związane z użytkowaniem tej funkcji. Oprócz redukcji kosztów i lepszego zarządzania czasem, istnieją również inne zalety korzystania z Interactive Voice Response.

Łatwość i dostępność
Chociaż firmy mogą mieć pewne obawy związane z przejściem na nowy zautomatyzowany system, abonamentowe plany hostingowe IVR pomagają uprościć ten proces. Dzięki planom hostingowym, firmy każdej wielkości mogą korzystać ze wszystkich zalet IVR, nie martwiąc się o aspekt techniczny, koszty sprzętu i budżet.

Lepsza obsługa klienta
Chociaż do impersonalizacji trudno się początkowo przekonać może, ostatecznie zapewnia ona bardziej bezpośrednią, szczegółową i dokładną obsługę klienta. Dzięki wykorzystaniu systemów IVR, klienci czują, że są lepiej obsłużeni. Jeśli klienci dzwonią z konkretnymi pytaniami, automatyzacja może generować szybkie odpowiedzi, które mają charakter informacyjny. Ponadto połączenia można odbierać po pierwszym sygnale, co z kolei skraca czas oczekiwania klienta i zmniejsza liczbę połączeń, oszczędzając czas zarówno klientom, jak i przedsiębiorcom. 

Nieograniczony dostęp klienta
Systemy IVR są zawsze dostępne dla klientów niezależnie od pory dnia i nocy. Podczas, gdy godziny pracy, święta i przerwy dyktują i ograniczają dostępność pracowników, systemy IVR są zawsze do dyspozycji klienta. Klienci mogą otrzymywać usługi zawsze, gdy tego potrzebują. Chociaż opcja posiadania konsultanta na żywo może nadal być atrakcyjna, nic nie stoi na przeszkodzie, aby oferować tę opcję równolegle do sytemu IVR.

Szersza personalizacja
Systemy IVR umożliwiają szeroką personalizację, która pomaga stworzyć lepsze relacje z klientami. Każdy system IVR można zaprogramować stosując spersonalizowane powitania dla znanych rozmówców na podstawie informacji o ID dzwoniącego. Na przykład, jeśli są to urodziny dzwoniącego, zautomatyzowana usługa będzie mogła życzyć dzwoniącemu wszystkiego najlepszego. Oprócz programowania informacji o dzwoniącym, systemy IVR są wyposażone w wiele opcji językowych. 

Interactive Voice Response to świetne narzędzie, które posiada wiele zalet. Powyższe przykłady to tylko niektóre z potencjalnych korzyści IVR. W miarę rozwoju systemów IVR będziemy z pewnością śledzić kolejne. 

Autor