Na czym polega upraszczanie ścieżki płatności?

Zakupy w sklepach internetowych stały się naszym chlebem powszednim. Okazują się doskonałym rozwiązaniem przy permanentnym braku czasu i możliwości zrobienia zakupów w tradycyjnych sklepach. Oszczędzają nasz cenny czas i energię. Oferta sklepów internetowych jest niezwykle szeroka, możemy z łatwością porównywać ceny i parametry poszczególnych produktów, a zamówiona przesyłka trafia wprost pod nasze drzwi. 

Wzrost popularności płatności internetowych
Zakupy online wiążą się również ze zwiększonym zainteresowaniem płatnościami internetowymi. Początki wcale nie były łatwe. Aby zrealizować płatność przez Internet klienci musieli logować się na swoje konta bankowe oraz wypełniać długie formularze. Dziś istnieje tendencja do maksymalnego skracania ścieżki płatności. Chodzi o wygodę klientów, którzy za pomocą jednego kliknięcia mogą sfinalizować transakcję. Sprzedawca internetowy walcząc o nowych klientów starając się zatrzymać obecnych, powinien zatroszczyć się o uproszczenie ścieżki płatności. Na czym to polega?

Jak w praktyce wygląda upraszczanie ścieżki płatności
Głównym celem sprzedawcy powinno być stworzenie klientom możliwości jak najszybszego i najłatwiejszego zapłacenia za towary. Ilość kroków, które musi podjąć klient, aby doprowadzić transakcję do końca powinna być minimalna. Dlatego proces zakupowy nie może być rozbudowany i wieloetapowy. Formularze z dziesiątkami pól do wypełnienia w ogóle nie wchodzą w grę. Bardzo popularną opcja jest obecnie model „white label” proponowany między innymi przez renomowanego dostawcę płatności internetowych – firmę Dotpay. Dzięki niemu sprzedawcy mają możliwość zoptymalizowania procesu płatności i otrzymują pomoc w dokonaniu integracji sklepu.

Klienci widzą to w następujący sposób. Strona internetowa, na której dokonują zakupów pozwala im na wybranie preferowanego sposobu płatności. Wybierając dany kanał płatności, zostają przekierowani bezpośrednio do formularza płatności kartą albo systemu bankowości elektronicznej swojego banku. Aby sfinalizować transakcję muszą jedynie podać dane karty lub hasło do bankowości elektronicznej i zatwierdzić płatność. Cały proces przebiega bardzo szybko, a działania są intuicyjne. 

Taki sposób płatności przeciwdziała porzucaniu koszyków z zakupami i zwiększa konwersję sklepu. Dodatkowo funkcja „widget” umożliwia sprzedawcy osadzenie siatki wyboru płatności na swojej stronie internetowej. Sprzedawca pobiera gotowy kod widgetu i osadza go w formularzu końcowym zamówienia. Nie potrzebne są do tego żadne specjalne umiejętności. 

Autor