Opisy produktów w e-sklepach wpływające na ich wartość

Niestety samo założenie e-sklepu nie wróży nam sukcesu. Bardzo ważne w zdobywaniu klientów są szczegóły, które sprawią, że użytkownik nam zaufa i wybierze właśnie nas spośród rzeczy innych e-przedsiębiorców. Warto zatem popracować nad opisem naszych produktów, ponieważ często popełniamy tam błędy, które odstraszają klientów.

Powinniśmy wyjść z założenia, że do sklepu klient przychodzi po to, aby coś kupić. Niby oczywiste, ale to prowadzi nas do stwierdzenia, że ma on pewne konkretne oczekiwania, co do produktu, który ma rozwiązać jakiś problem, zaspokoić ważną potrzebę lub zwykłą zachciankę. A więc każdy zakup odbywa się w pewnym określonym kontekście. Nie chodzi zatem o sam produkt, tylko o kontekst, o jego dopasowanie do tej chwilowej sytuacji klienta. I to właśnie przez pryzmat tego dopasowania należy budować wartość produktu.

Dopasowanie
Dzisiaj Internet daje prawie natychmiastowy dostęp do zakupu każdego produktu. Cały wysiłek sprowadza się tu do kilku kliknięć myszką albo do przesuwania palcem po ekranie tabletu. Oznacza to, że e-klient ma dość specyficzne nastawienie do zakupów. Chodzi o to, żeby odbywały się bez wysiłku. Zatem każda bariera, każdy drażniący go szczegół może momentalnie odciągnąć go od zakupu odciągnąć. W końcu wystarczy kilka kliknięć i jest na stronie lepszego sklepu. Do tego rodzaju barier należy zły opis produktu, na który jest prosta recepta. Bądź po prostu człowiekiem i pokaż, że rozumiesz klienta, a nie seryjnie sprzedajesz każdemu, co popadnie. Chodzi więc o to, żeby przez opis pokazać, że rozumiesz potrzeby, że proponujesz towar specjalnie dla klienta.

Dobry impuls do kupowania
Nawet najwyższej jakości produkty, świetnie dopasowane do sytuacji i preferencji klientów potrafią zalegać na półkach magazynów. Wiąże się to z faktem, że sklepy nie stymulują w klientach chęci dokonania zakupu. Nie możemy więc klienta pozostawić sam na sam, nawet z najlepszym opisem. Trzeba pomóc mu podjąć szybką decyzję. Generalnie istnieją dwa motywy działania każdego człowieka. Albo chce on coś osiągnąć, zdobyć albo boi się straty i będzie jej przeciwdziałał. Tę zasadę możesz wykorzystać w swoim e-sklepie, podkreślając wartość swojego produktu, pokazując oba wymiary. Jednak z tych dwóch motywów zdecydowanie silniejszy lęk przed stratą. W sklepie internetowym można go wykorzystać tak, że pokaże się jedną z trzech rzeczy – cena wzrośnie, czas dostępności mija lub że liczba produktów jest ograniczona i może ich szybko zabraknąć.

Autor