Jaki pliki produktowe zwiększają konwersję w e-sklepie?

Rola plików produktowych w biznes e-commerce jest niezwykle istotna. Dzięki nim nasze produkty są lepiej widoczne w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych oraz docierają do szerszego grona odbiorców. Wykorzystując pliki produktowe zyskujemy możliwość prowadzenia skutecznych kampanii w wyszukiwarkach. Sprawdź dlaczego?

Aby poprawiać konwersję w sklepie internetowym trzeba systematycznie pracować z plikami produktowymi, ponieważ ich adaptacja do zmieniających się preferencji konsumentów to najlepsza metoda na skuteczność sprzedaży.

Regularna optymalizacja
Chociaż stosowanie plików produktowych to standard, sporo sklepów internetowych wykorzystujących pliki produktowe nie osiąga maksymalnej konwersji przez wzgląd na mało rzetelne informacje o produktach dostępne w feedzie widocznym dla klientów, którzy odwiedzają e-sklep.
Zatem przygotowując plik produktowy warto – bez względu na to co sprzedajemy – bazować na fundamentalnej zasadzie, że najlepiej gdy zawiera on jak najwięcej informacji. Dobrze przygotowany plik produktowy opisuje przynajmniej rozmiary, kolor przedmiotu, rodzaj materiału, dostępność, cenę oraz termin wysyłki. To oczywiście jedynie trzon charakterystyki, bowiem pozostałe istotne informacje uwarunkowane są przynależnością danego produktu do konkretnej branży. Na przykład w przypadku obuwia ważne są informacje dotyczące długości cholewki, wysokości obcasa czy zasad czyszczenia. Z kolei jeśli mówimy o elektronice istotne będą wszelkie parametry i osiągi urządzenia.
Przy plikach produktowych nie sposób zapomnieć o niezwykle istotnych zdjęciach, które powinny wyglądać estetycznie, oddawać rzeczywisty wygląd produktu jednocześnie uwydatniając jego wyjątkowe zalety.

Grupa docelowa w roli głównej
Należy zaznaczyć, że dokładny opis i idealnie dopasowane zdjęcia nie wystarczą do osiągnięcia sukcesu. W celu optymalnego zwiększenia konwersji w naszym sklepie internetowym, a przede wszystkim ciągłego przyciągania do niego konsumentów, warto poznać swoją grupę docelową.
Trzeba dokładnie określić swoich potencjalnych klientów, zebrać o nich istotne informacje oraz dogłębnie poznać insight konsumencki. Tym sposobem opisy zamieszczane w naszych plikach produktowych zostaną urozmaicone o frazy i hasła, na które nasza grupa docelowa zwraca szczególną uwagę podczas robienia zakupów.

Autor